OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Formed Pro Sp. z o. o.
Formed Pro Sp. z o. o.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży, zwane dalej OWS określają zasady zawierania umów sprzedaży na dostawy wyrobów lub sprzedaż usług zawieranych przez Formed Pro Sp. z o.o. (dalej „Formed pro” lub „Sprzedającym”).
- OWS Stanowią integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez Formed pro, przy czym w sytuacji, kiedy Strony swoje prawa i obowiązki uzgodniły w formie odrębnej, pisemnej umowy, lub zostały zapisane w zaakceptowanej ofercie handlowej w pierwszej kolejności znajdują zastosowanie postanowienia umowy lub oferty, a postanowienia OWS jedynie w zakresie nie uregulowanym w umowie lub ofercie.
- Jeżeli Kupujący pozostaje w stałych stosunkach handlowych z Formed pro przyjęcie przez niego OWS przy jednej umowie sprzedaży uważa się za ich akceptację dla wszystkich kolejnych umów sprzedaży zawieranych przez niego z Formed pro, o ile Strony nie zastrzegły inaczej lub nie postanowią inaczej przy zawarciu kolejnych umów sprzedaży.
- Regulaminy, wzorce umów, ogólne warunki umów drugiej strony umowy sprzedaży (Kupującego) zawartej z Formed pro nie wiążą Formed pro i ich stosowanie do tych umów zostaje w całości wyłączone.
- Niniejszych ogólnych warunków sprzedaży nie stosuje się do umów zawieranych z konsumentami.
- W związku z otrzymaniem zapytania na produkcję wyrobów lub wykonanie usług zawartych w ofercie Formed pro pracownik działu handlowego przygotowuje ofertę na sprzedaż wyrobów lub usług. Oferta zawiera przynajmniej następujące informacje: nr oferty, symbol zapytania ofertowego lub jego data , nazwa wyrobu lub usługi, oferowana ilość, cena powiązana z ilością, możliwy czas wykonania od daty potwierdzenia zamówienia, termin ważności oferty.
- Standardowy okres ważności oferty wynosi 7 dni, o ile oferta nie stanowi inaczej.
- Cena z oferty nie zawiera kosztów opakowania, transportu i jego ubezpieczenia, o ile oferta nie stanowi inaczej.
- Dokumentacja techniczna, która jest przekazana w celu wykonania oferty powinna mieć formę elektroniczną w formatach plików dwg, dxf lub stp w skali 1:1. Dostarczenie dokumentacji w innych formatach lub jej częściowy brak może być powodem odrzucenia zapytania ofertowego lub wiązać się może z koniecznością dopłaty za jej sporządzenie lub uzupełnienie.
- Przekazanie dokumentacji przez Kupującego do Sprzedającego jest równoznaczne ze stwierdzeniem przez Kupującego, że dokumentacja stanowi jego własność i poprzez przekazanie dokumentacji Sprzedającemu nie zostały naruszone żadne prawa własności, patentowe lub inne związane z dokumentacją.
- Złożenie przez Kupującego zamówienia i jego potwierdzenie przez Sprzedającego jest jednoznaczne z Zawarciem umowy pomiędzy Kupującym a Formed pro.
- Zamówienie Kupującego oznacza jednocześnie akceptację oferty Formed pro a także akceptację OWS w brzmieniu obowiązującym na dzień złożenia zamówienia.
- Zamówienie należy składać w formie pisemnej na adres Formed Pro lub w wersji elektronicznej na e-mail uslugi@obrobkacnc.com.pl lub e-mail imienny pracownika Formed pro, który wykonał ofertę.
- Zamówienie powinno zawierać: nr oferty, nazwę wyrobów/usługi, ilości, dane adresowe i kontaktowe, dane płatnika, NIP.
- Wprowadzenie przez Kupującego zmian w zamówieniu w stosunku do ostatniej oferty Formed pro lub dopisanie na zamówieniu nowych warunków wymaga wprowadzenia przez Formed pro korekty oferty. Umowa zostaje zawarta dopiero z chwilą potwierdzenia przez obie strony skorygowanej oferty handlowej. Brak potwierdzenia przez Zamawiającego oferty z korektą jest jednoznaczne z tym, że umowa nie jest zawarta.
- Potwierdzenie zamówienie lub jego odrzucenie Formed pro prześle do Zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia.
- Po przyjęciu zamówienia do realizacji zmiany w zamówieniu nie będą uwzględniane, chyba że Formed pro wyrazi na to pisemną zgodę.
- W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy, z przyczyn powstałych po stronie Kupującego, Formed pro ma prawo obciążyć Kupującego poniesionymi przez niego wszystkimi kosztami, w tym materiału, robocizny, oraz innymi kosztami poniesionymi w toku realizacji zamówienia.
- Termin realizacji zamówienia określony w ofercie handlowej jest aktualny w czasie trwania ważności oferty. Zamówienie otrzymane po upływie daty ważności wymaga korekty w tym także wyznaczenie nowego terminu realizacji.
- Czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedającego. W takim przypadku Sprzedający jest zobowiązany poinformować Kupującego o takiej sytuacji oraz wskazać nowy termin realizacji.
- Sprzedający nie jest odpowiedzialny za jakość materiału powierzonego, nie jest zobowiązany do sprawdzanie jakości oraz zgłaszania wadliwości materiału.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za braki w jakości usługi wynikające ze złej jakości powierzonego materiału.
- Zamówiony i wykonany towar nie podlega zwrotowi.
Uwagi ogólne
- Proces wytwarzania i kontroli produktów i usług w Formed pro odbywa się zgodnie z zasadami Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001.
- Jeżeli zamówienie nie określa szczegółowo, materiał (stal) jest zakupywany wg standardowych norm hutniczych.
- Sprzedający wykonując produkty lub usługi na zlecenie kupującego i/lub wg jego dokumentacji nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy konstrukcyjne lub technologiczne wynikające z przekazanej dokumentacji lub dyspozycji wykonania produktu lub usługi.
- Sprzedający wykonując produkty lub usługi na zlecenie kupującego i/lub wg jego dokumentacji nie ponosi odpowiedzialności za produkt końcowy, jego przeznaczenie, zastosowanie i bezpieczeństwo oraz ewentualne zagrożenia wynikające z jego użytkowania oraz naruszenia obowiązującego prawa.
Cięcie laserowe 2D i 3D
- Sprzedawca gwarantuje wysoką jakość krawędzi cięcia po jednej stronie materiału. W przypadku blachy jest to strona wierzchnia arkusza a w przypadku profilu jego strona zewnętrzna.
- Sprzedający zastrzega możliwość powstania gradu na stronie „odwrotnej” materiału. Standardowa oferta cenowa nie zawiera procesu usuwania gradu, zadziorów powstałych na materiale w trakcie procesu cięcia laserowego.
- Krawędzie cięcia blach o grubości powyżej 8 mm posiadają widoczne ślady cięcia wynikające z procesu technologicznego.
- W materiale w miejscu „wkłucia” wiązki tnącej powstaje ślad (odkształcenie materiału) wynikający z procesu technologicznego.
- W przypadku wycinania dużych elementów może nastąpić odkształcenie materiału wynikające z jego nagrzania.
- W przypadku braku wskazania umiejscowienia szwu profilu na dokumentacji produkcyjnej jest ono wybrane w sposób przypadkowy.
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość powstania na materiale zarysowań od rusztu lasera, przyrządów lub narzędzi urządzeń i maszyn powstałych w wyniku procesu technologicznego.
Gięcie na prasie krawędziowej lub giętarce trzpieniowej
- Elementy gięte wykonywane są z promieniem gięcia w przybliżeniu równym grubości blachy.
- W przypadku wykonywania gięcia materiału w miejscu leżących blisko otworów istnieje zagrożenie ich deformacji.
- Na powierzchniach materiału mogą powstać deformacje powierzchni wynikające z procesu gięcia
- Prawo własności towaru przechodzi na Kupującego z chwilą pełnej zapłaty ceny towaru lub usługi przez Kupującego.
- W przypadku zaległości w regulowaniu płatności przez Kupującego za poprzednie dostawy realizacja będących w toku umów albo wydanie już wyprodukowanych wyrobów lub usług może być wstrzymane do czasu dokonania stosownych płatności. Przedłużenie z tego powodu czasu realizacji umowy nie może być powodem naliczenia przez Kupującego kar za opóźnienie w realizacji.
- Odpowiedzialność Sprzedającego za towar przechodzi na Kupującego z chwilą wydania go Kupującemu.
- Wydaniem towaru Kupującemu jest zarówno przekazanie go do przedstawiciela Kupującego jak i do kuriera czy przewoźnika. Odpowiedzialność za towar w takich przypadkach przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru towaru przez kuriera lub przewoźnika bez względu na fakt, kto jest zamawiającym i płatnikiem usługi transportowej.
- Wraz z wydaniem towaru /usługi następuje wydanie faktury VAT lub WZ
- Sposób i koszt pakowania wyrobów określa oferta handlowa. W przypadku braku takich zapisów gotowe wyroby o mniejszych gabarytach wydawane są w pudełkach kartonowych a wyroby duże i ciężkie na paletach dostarczonych przez Kupującego a jeżeli takich nie dostarczył na paletach Sprzedającego, których koszt zostanie doliczony do ceny wyrobu lub usługi.
- W czasie wydawania towaru przedstawiciel Kupującego jest zobowiązany do odbioru ilościowego i jakościowego wyrobów przeprowadzonego w obecności pracownika Sprzedającego.
- W przypadku wydawania wyrobów na paletach Sprzedający załaduje towar na samochód Kupującego
- Odbiór towaru jest możliwy w dni robocze tygodnia od godziny 7 do 15 w siedzibie Formed pro. Odbiór towaru w innych dniach lub godzinach jest możliwy tylko po wcześniejszym uzgodnieniu takiego terminu z pracownikiem Formed pro.
- Sprzedający ma prawo do naliczenia opłaty za składowanie wykonanych wyrobów lub przetworzonego materiału w przypadku nieterminowego odbioru przez Kupującego.
- O ile Strony nie uzgodniły terminu zapłaty obowiązuje płatność w formie przedpłaty przed wysłaniem towaru a w przypadku zgody na odroczony termin płatności wynosi on 14 dni kalendarzowych.
- Standardową formą zapłaty jest przelew pieniężny na rachunek bankowy Formed pro wskazany na ofercie lub fakturze VAT, bez pomniejszenia o jakiekolwiek opłaty, w tym, opłaty transferowe lub z tytułu polecenia zapłaty.
- Za datę zapłaty uważa się datę uznania na rachunku bankowym Formed pro.
- Kupujący nie ma prawa dokonywania potrąceń, kompensat lub odliczeń, bez uprzedniej wyraźnej, pisemnej zgody Formed pro.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie należności, Sprzedawca pozostawia sobie prawo do naliczenia odsetek ustawowych, zgodnie z ustawą o terminach zapłaty w transakcjach handlowych. Odsetki będą liczone od daty wymagalności kwoty wskazanej w treści faktury Formed pro (daty terminu płatności).
- Płatności powinny być dokonywane przez Kupującego z wyraźnym oznaczeniem w tytule płatności numeru faktury Formed pro lub numeru potwierdzenia zamówienia.
- Zgłoszenie reklamacji ilościowych powinno nastąpić niezwłocznie po wydaniu towaru.
- Zgłoszenia reklamacji jakościowych należy dokonać do 7 dni od daty wydania towaru lub wykonania usługi.
- Reklamacje należy przesyłać w formie pisemnej lub w formie elektronicznej na adres uslugi@obrobkacnc.com.pl i powinny zawierać szczegółowy opis niezgodności ewentualnie dokumentacje zdjęciową lub inne dokumenty pomocne dla Sprzedającego w rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedającego w terminie do 3 dni roboczych od daty wpływu zgłoszenia serwisowego.
- Sprzedający powiadomi Kupującego w formie pisemnej lub elektronicznej o wyniku rozpatrzenia reklamacji, a w przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia powiadomi Kupującego o sposobie dalszego postępowania z reklamacją.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną Sprzedawca może według swego uznania naprawić zareklamowany towar lub wymienić na wolny od wad. Załatwienie reklamacji w wyżej wymieniony sposób wyklucza możliwość domagania się przez Kupującego dalszych roszczeń.
- W przypadku gdy pomimo ujawnionych wad Kupujący akceptuje towar jako wciąż spełniający jego wymagania Kupujący może zażądać obniżenia ceny. Zgoda Sprzedającego na obniżenie ceny zwalnia Sprzedającego z obowiązku wymiany lub naprawy wadliwego towaru.
- Reklamacja zostanie odrzucona jeżeli:
- towar został niewłaściwie zastosowany,
- materiały lub towar zostały poddane dalszym procesom produkcyjnym,
- wady wyniknęły z uwagi na niewłaściwe składowanie,
- wady powstały w wyniku błędów projektowych,
- wady powstały w wyniku działania osób trzecich
- powstały w wyniku niezachowania zaleceń czy instrukcji Sprzedającego
- Jeżeli w dostarczonej partii towaru wady stwierdzono tylko w jej części, Kupujący ogranicza zwrot wyłącznie do tej części.
- Do czasu rozstrzygnięcia reklamacji Kupujący jest zobowiązany do jego przechowania w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie lub pogorszenie jego właściwości pod rygorem odrzucenia reklamacji.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towaru powstałe w trakcie załadunku lub rozładunku.
- Sprzedający ma prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez niego wobec Sprzedającego wszystkich zaległych należności.
- W przypadku złożenia nieuzasadnionej reklamacji, Sprzedający może obciążyć Kupującego wszystkimi poniesionymi z tego tytułu kosztami.
- Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Kupującego jest ograniczona do wysokości zapłaconej przez Kupującego ceny oraz ewentualnych kosztów dostawy z tytułu umowy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych przez Zamawiającego korzyści, ani odpowiedzialności za wady pośrednie lub następcze.
- Każda ze stron jest zobowiązana do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które otrzymała od drugiej strony w związku z realizacją kontraktu a wszelkie takie informacje strony będą uznawały za poufne.
- Żadna ze stron bez pisemnej zgody drugiej strony nie będzie kopiować, rozpowszechniać ujawniać osobom trzecim informacji dotyczących współpracy a w szczególności interesów stron chronionych przepisami prawa.
- Każda ze stron podejmie stosowne przedsięwzięcia niezbędne do zapewnienia ochrony informacji i ich źródeł.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Prawem właściwym jest prawo polskie.
- Wszelkie zmiany treści OWS wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.
- Żadna ze stron zawartej umowy nie będzie odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań z umowy, wynikające z siły wyższej. Siła wyższa oznacza zdarzenie nagłe, zewnętrzne, którego nie można było w uzasadniony sposób przewidzieć, a jeśli można było je przewidzieć, którego konsekwencjom Strona nim dotknięta nie mogła zapobiec pomimo dołożenia należytej staranności. Do zdarzeń takich w szczególności można zaliczyć: wojnę oraz inne działania zbrojne, rozruchy i rebelie, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe czy cywilne, strajki, katastrofy naturalne w tym: pożary, huragany, powodzie, trzęsienia ziemi, zmiany legislacyjne i decyzje organów władzy publicznej, długotrwałe przerwy w dostawach mediów: energii elektrycznej, wody, usług telekomunikacyjnych itd.
- Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny poszczególne postanowienia OWS staną się nieważne, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.
- Treść niniejszych OWS, udostępnia się Kupującym na stronie internetowej Formed pro oraz dołącza do ofert/potwierdzeń zamówień.
- Kupujący składając zamówienie u Sprzedającego akceptuje OWS jednocześnie wyrażając zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego w celu wykonania obowiązków zawartych w Umowie.
- W sprawach nieuregulowanych w umowie pomiędzy Stronami oraz w niniejszych OWS zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Miejscem wykonania umowy, jak i wynikających z nich obowiązków częściowych jest siedziba Formed pro.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego OWS jest Sprzedający. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w OWS. Podanie danych adresowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedający ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, poprawiania i usuwania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres formed-pro@formed-pro.pl lub też pisemnie na adres siedziby spółki.
- Ogólne warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 01-01-2019